Latest Posts

Kurus dan Weight Loss

Bagaimana Cara Diet Bila Ada Anxiety?

Bagaimana cara diet bila ada anxiety? Yang tu boleh kata berganda cabarannya sebab kita kena berlawan dengan simptom-simptom dariu anxiety dan pada masa sama tubuh pula tengah sesuaikan diri dengan cara pemakanan baru. Ia bukan mustahil, tapi penting untuk waktu ni korang tak tegas sangat dengan diri. Cabaran Yang Ada Untuk Diet Bila Ada Anxiety […]

Artikel Kesihatan, Kesihatan

3 Cara Membantu Anxiety

Untuk orang yang alami isu anxiety, pastinya mereka akan kata ia bukan sesuatu yang boleh kita hadap hari-hari. Senang kata, tak enjoy lah. Cuma tu lah, mujur dengan zaman sekarang yang dah makin canggih DAN (yang ni penting) kesedaran orang ramai dekat isu anxiety ni kita ada peluang tinggi untuk pulih dengan lebih cepat, dan […]

Motivasi

Memudahkan Proses Kurus, Baiki Amalan Sihat Dengan Strategi

Dalam post sebelum ini min ada kongsikan tentang idea yang dikongsikan dalam buku Atomic Habits membantu dalam proses diet dan kurus, khususnya tabiat/amalan yang membantu dalam proses tersebut. Yelah, kalau amalan yang korang biasa buat sekian-sekian yang buat berat korang bertambah, celah mana amalan yang sama tu pun boleh buat kita kurus jjgak kan. Jadi, tabiat/amalan […]

tambah stamina, letih, cepat semput
Motivasi, Senaman

2 Cara Tambah Stamina Dengan Mudah

Umumnya, stamina ni dimaksudkan sebagai satu keupayaan untuk melakukan suatu kerja, dan kadar keupayaan tu lah stamina korang (dah macam buku teks fizik pulak). Betul lah kan, kalau stamina tinggi korang steady, kalau stamina yang rendah cepatlah semput.  Dan ada kesan lain kalau stamina korang berada di tahap rendah, iaitu: Stamina yang rendah juga bermaksud […]

Nutrisi

Ketagih Kafein? Ini Kesannya Kalau Berlebihan

Kafein ni kalau dapat nikmatnya lain machiam – sekejap ja buat kita terjaga dan lebih alert dan ini sedikit sebanyak membantu kita untuk lebih fokus dan pantas waktu melakukan kerja (termasuklah waktu bersenam tau). cuma tu lah, kafein ni ada bahayanya jika diambil berlebihan. Dan kesannya tu tak boleh kita buat main2. Kesan Ketagih Kafein […]