Category: Artikel Kesihatan

Info kesihatan umum

Artikel Kesihatan, Kesihatan

3 Cara Membantu Anxiety

Untuk orang yang alami isu anxiety, pastinya mereka akan kata ia bukan sesuatu yang boleh kita hadap hari-hari. Senang kata, tak enjoy lah. Cuma tu lah, mujur dengan zaman sekarang yang dah makin canggih DAN (yang ni penting) kesedaran orang ramai dekat isu anxiety ni kita ada peluang tinggi untuk pulih dengan lebih cepat, dan […]

intermittent fasting, gastrik, diet ketika gastrik, berpuasa gastrik
Artikel Kesihatan, Kesihatan

Berpuasa Membantu Gastrik Dengan Intermittent Fasting

Mesti terfikir bagaimana berpuasa membantu gastrik jugak kan? Selalunya masa bulan puasa orang yang gastrik akan mengelak sedikit kan. Tapi ia sebenarnya salah satu cara untuk mengurangkan simptom dan kekerapan, malah tahap keseriusan gastrik korang. Baca lanjut kalau nak tahu. Tentang Intermittent Fasting Intermittent fasting (IF) ni sama ja prinsipnya macam berpuasa yang kita buat […]