Category: Kurus dan Weight Loss

Kesihatan, Kurus dan Weight Loss

Detoks Simple selepas bercuti

Detoks simple selepas bercuti yang wajib korang buat lepas balik rumah. ┬áSebab haruslah waktu bercuti perkataan diet tu tersimpan dekat belakang minda. Bercuti pun bukannya selalu kan – masa ni lah nak makan makanan yang special di tempat percutian – dan selalunya makanan yang kita makan tu kemungkinan besar tak sihat. Hehe.. Langkah untuk Detoks […]

penurunan berat, berat turun 10 kg
Kesihatan, Kurus dan Weight Loss

Penurunan Berat Sampai 10kg Sebulan, Bagus Ke?

Biasa tengok produk yang tawarkan hasil penurunan berat berkilo dalam seminggu sebulan ja kan? Walaupun dengan gambar testimoni yang tunjukkan perbezaan ketara yang biasa buat kita terliur tengok, kita terfikir jugak adakah bagus kesannya untuk kita? Contoh penurunan berat laju yang dimaksudkan di sini adalah yang turun tak beragak tingginya dalam 5kg dalam seminggu dua […]

produk diet, cepat kurus
Kurus dan Weight Loss

Guna produk kurus dalam diet. Wajib ke?

Salah satu benda yang sinonim dengan proses kurus di sini adalah penggunaan produk kurus dalam berdiet. Penting ke produk ni sebenarnya bila kita nak start diet2 ni? Apa yang dimaksudkan produk kurus Produk kurus yang dimaksudkan boleh bawa kepada maksud yang umum, yang mungkin boleh dari vitamin dan mineral yang kita ambil, bahan-bahan tertentu yang […]

kulit menggeleber, turun berat
Kurus dan Weight Loss

Kulit menggeleber selepas kurus tak nanti?

Ni mesti antara isu yang korang terfikir kan? Ye lah, apa jadi dengan kulit jika menggeleber selepas kurus nanti? Mana tak nya, bila badan dah makin slimn, ap[a jadi dengan kulit yang berlebihan tu nanti? Mengapa keadaan kulit menggeleber selepas kurus berlaku? Isu ini berlaku lagi2 kepada yang kurus secara mendadak, contohnya yang lalui pembedahan […]