Tag: gastrik

intermittent fasting, gastrik, diet ketika gastrik, berpuasa gastrik
Artikel Kesihatan, Kesihatan

Berpuasa Membantu Gastrik Dengan Intermittent Fasting

Mesti terfikir bagaimana berpuasa membantu gastrik jugak kan? Selalunya masa bulan puasa orang yang gastrik akan mengelak sedikit kan. Tapi ia sebenarnya salah satu cara untuk mengurangkan simptom dan kekerapan, malah tahap keseriusan gastrik korang. Baca lanjut kalau nak tahu. Tentang Intermittent Fasting Intermittent fasting (IF) ni sama ja prinsipnya macam berpuasa yang kita buat […]

gastrik, gerd, heartburn, pedih ulu hati, senaman membantu gastrik
Senaman

Bagaimana Senaman Membantu Untuk Gastrik

Betulkah senaman membantu untuk gastrik yang saya alami? Bergantung kepada jenis senaman yang dilakukan, mengamalkan rutin senaman secara konsisten boleh membantu untuk mengurangkan isu dan simptom gastrik yang dialami. Sungguh. Sebab min sendiri pun amalkan juga. 😀 Bercerita tentang gastrik ni takda lain selain sakit. Mana taknya, makan itu tak kena, makan ni pun salah, […]