Tag: punca berat badan naik

ambil gula berlebihan, gula, kencing manis
Nutrisi

5 Kesan Ambil Gula Berlebihan

Pemakanan kita yang tinggi karbohidrat dan gula ni dah biasa sangat kan? Makanan dan air memang sedap dan manis tapi korang kena beringat juga akibat kalau dah ambil gula berlebihan, masa tu memang tak boleh nak enjoy lah benda-benda manis, dan kena makan yang tawar-tawar je. Sekali sekala tu standard lah. Dalam artikel ni kita […]

metabolisme, berat badan naik mendadak
Kesihatan, Kurus dan Weight Loss

Berat Badan Naik Mendadak? Tips Untuk Membetulkan Metabolisme

Perasan tak kenapa ada banyak isu berat badan naik mendadak? Dalam aspek berdiet ni metabolisme jadi salah satu komponen yang perlu dibincangkan sekali sebab besar kesannya kepada diet korang kalau faktor ni pun tak jaga. Jika tak, berat yang berjaya diturunkan lepas berdiet bagai nak rak, akan naik balik berganda-ganda Bagaimana Berat Badan Naik Mendadak […]

Diet, Motivasi

Soalan Yang Biasa Ditanya Ketika Diet Dan Kurus

Tak semua orang berpengetahuan dalam bidang kesihatan ni, tapi tak bermakna kita nak sihat kan; jadi dalam proses kurus mengurus ni pasti ada banyak soalan yang kita terfikir dan nak tahu kat mana penyelesaiannnya. Khusus dalam post ini, min senaraikan soalan yang biasa ditanya ketika diet dan kurus ini, untuk mudahkan rujukan korang.